Thursday, May 28, 2009

CL Final

Igår var det ju Barcelona vs Man Utd, och Barcelona vann med 2-0!!
United hade verkligen inget att komma med efter att Etoo gjorde ett otroligt snyggt 1-0 mål, i straffområdet så gjorde han en snygg fint som Vidic gick på, och sedan satte han bollen med utsidan vid främre stolpen, något som Van Der Sar inte var beredd på!
2-0 kom från Messi ungefär i mitten av andra halvlek, Xavi såg Messi inne i straffområdet, och skickade en perfekt luftboll som Messi nickade in, så det säger ju också ett och annat att det är viljan som räknas, inte höjden, för att man ska vara bra på huvudspel, jag syftar ju då på Fabregas 1-1 mål mot Sunderland i höstas (a)

Idag så var det ju NO omläxförhör, det gick faktiskt rätt bra, jag hoppas på höga poäng den här gången (a)
Jag fattar ytterst lite av matte skiten till imorgon, men jag får väl pröva mej fram lite så ska det nog gå efter lite tänkande ^^
Idag fick jag på bilden reda på att det var Morsdag på söndag, så jag har gjort ett litet kort till mamma, som Elizabeth som vanligt klassar som annorlunda/konstig, vilket hon liksom gör med imprincip alla mina saker som jag gör i bilden..
Idag kom också den senaste Arsenal Vodcasten ut, riktigt bra asså, nu fick man se hela laget på arsenals ball of charity för iår, och det var en hel del fina intervjuer som man kan njuta av nu när det inte finns mycket fotboll att hämta förutom landslagen (a)

Jag har precis läst ut Breaking Dawn, den är faktiskt grymt bra, men man ska ju såklart läsa serien från början innan man försöker sig på saker och ting (;
Helt klart en av de bästa serier jag har läst, den är så himla fängslande.

No comments:

Post a Comment