Tuesday, June 9, 2009

Arsenal Review 08/09

Nu har jag tänkt att sammanfatta säsongen 08/09;

PL; 4:a med 72 poäng
CL; semifinalister
FA; semifinalister
CC; 8th round

Säsongens alla resultat;
http://www.arsenal.com/fixtures/fixtures-reports

Statistik från PREMIER LEAGUE;

GOALKEEPERS

Almunia;; Matcher; 32 "Clean Sheets"; 15 Totala Räddningar; 147
Fabianski;; Matcher; 6 "Clean Sheets"; 2 Totala Räddningar; 38
Mannone;; Matcher; 1 "Clean Sheets"; 0 Totala Räddningar; 1

APPEARANCES;

1. Denilson; 37
2. Sagna; 35
3. Almunia; 32
4. Clichy; 31
Song; 31
Bendtner; 31
5. Toure; 29
Nasri; 29
6. Van Persie; 28
Eboue; 28
7. Adebayor; 26
8. Diaby; 24
9. Gallas; 23
10. Fabregas; 22
Walcott; 22
11. Djourou; 15
12. Vela; 14
Silvestre; 14
13. Arshavin; 12
14. Ramsey; 9
15. Gibbs; 8
16. Fabianski; 6
17. Mannone; 1

GOALS;

1. Van Persie; 11
2. Adebayor; 10
3. Bendtner; 9
4. Arshavin; 6
Nasri; 6
5. Fabregas; 3
Denilson; 3
Eboue; 3
Diaby; 3
6. Gallas; 2
Silvestre; 2
Walcott; 2
7. Clichy; 1
Toure; 1
Song; 1
Vela; 1

Några Bra Bitar från Säsongen;

Bästa Matchen; Liverpool vs. Arsenal, PL; 4-4; April 27, 2009
Arshavins fyramåls match, det var en otroligt svängig match, och för Arsenal var resultatet helt okej. Om man inte har något personligt intresse utav något av lagen, så kan man säga att det är en kul match att se.

Bästa Lag Målet; Samir Nasri vs. Manchester United, PL; 2-1; November 8, 2008
Jag kommer ihåg när jag satt hemma i soffan med pappa den kvällen, jag var hur nervös som helst, 1-0 kom, 2-0 kom, men jag var minst lika nervös hela tiden !! xD
Såhär gick själva målet till;
Denilson hittade Cesc Fabregas 25 "yards" från målet, då sprang Walcott en smart löpning till höger, vilket drog bort två backar från mitten, och då snurrade Fabregas ett halvt varv och la den till Nasri, som i ett hyfsat öppet läge slog in 2-0.













Bästa Inviduella Målet; Andrey Arshavin vs. Blackburn Rovers, PL; 4-0; Mars 14, 2009
Arsenal vann båda matcherna mot Rovers den här säsongen med 4-0, men inget av alla de målen kan mäta sig med Arshavins otroliga egna insats vid hörnlinjen.


Bästa Lag Prestation; Arsenal vs. Wigan Athletic, Carling Cup; 3-0; November 11, 2008
Till den här matchen kom Arsenals ungdomslag, mot ett Wigan i sin bästa form för säsongen, men ungdomarna lyckades utklassa Wigan så stort att Wigan inte hade en chans i hela matchen.


Bästa Inviduella Prestation; Liverpool vs. Andrey Arshavin, PL; 4-4; April 27, 2009
Behöver man säga så mycket mer än fyra mål mot Liverpool på Anfield? Egentligen inte, men bara för sakens skull ska jag gå in lite närmare på det ^^
Han lyckades vinna en poäng åt Arsenal, tyvärr kunde vi inte täppa till i försvaret just den dagen, men vad spelar det för roll!? (;
Ett av hans mål gjordes ju helt på egen hand, när han bakifrån tog bollen i försvaret från Aurelio, och slog till med en riktig jädra kanon!!


Bästa Räddning; Lukasz Fabianski vs. Wigan Athletic, Carling Cup; 3-0; November 11, 2008
Fabianskis målvaktsarbete har varit diskuterat i år, men ingen kan nog säga annat än WOW åt hans dubbelräddning mot Wigan, då han först lyckades få undan de Ridders skott, men också hann upp för att slå undan Zakis skott upp över ribban.




Bästa Rensning; Aston Villa vs. Bacary Sagna, PL; 2-2; December 26, 2008
Jag kommer nog aldrig att glömma när bollen flyger rakt emot öppet mål, en hög lobb, och så ser man Bacary Sagna komma flygande i luften och kunna rensa bort bollen på mållinjen, vilket jädra hopp han måste ha gjort asså!!




NYFÖRVÄRV

Samir Nasri - 8
Mikael Silvestre - 18
Aaron Ramsey - 16
Andrey Arshavin - 23




Årets Lagställ;







Mitt År Med Arsenal;





Nu tänkte jag läga in lite av mina egna kommentarer och minnen från säsongen, bilderna jag har lagt in är de Arsenal saker jag har fått under 08/09, om ni undrar om tidningen så representerar den min Arsenal Subscribtion för ett år xD
Jag har njutit en hel del, eller mestadels varit nervös och så, men nu efteråt kan jag säga att jag har njutit av hela säsongen, jag saknar att se matcher varje vecka med Arsenal å så, men snart kommer ju u21 em, då kanske jag kan få en liten kompensation.
Jag ska såklart hålla mig uppdaterad med alla pre-season matcher, men jag tvivlar starkt att de kommer visa matcherna här i Sverige, men jag kommer iallafall hålla mig uppdaterad tack vare Arsenal.com.
Det kommer bli spännande med nya signings !! Men jag hoppas att vi kan behålla alla spelare, eftersom det är viktigast, det ska bli kul å se alla som har varit skadade till nästa säsong, alla de är ju liksom som nyförvärv xD

No comments:

Post a Comment