Sunday, June 14, 2009

Spanien vs. Nya Zealand

Confederations Cup, Sydafrika, 14/6 - 09

5-0, och ni har inte hört det bästa än, Fabregas gjorde det fjärde målet i Confederation Cup och han passade till det första målet !!
Han var otroligt taggad och ville göra mycket mer än så, men det kommer fler matcher i den här cupen (;
Första målet gjorde Torres i 6:e minuten efter en fin pass från Fabregas, Torres fick till ett jätte fint skott som ledde till cupens första.
Andra målet gjorde Torres också, i 11:e minuten med en vacker genomskärare från Villa.
Tredje målet blev ett hatrick inom loppet av 11 minuter tror jag, för i 17:e minuten så nickade Torres in 3-0.
Sen kom det otroligt vackra 4-0!! Fabregas slog in bollen med en hård bredsida tack vare Capdevilas fina arbete till ett friläge åt Cesc !! (:
5-0 kom strax efter att första halvlek började, en vitklädd missade bollen när han skulle rensa den från straffområdet, och där bakom stod både Villa & Fabregas, men Villa var någon meter före och fick den äran till 5-0.. (;
Fabregas hade hur många chanser som helst, han gjorde en underbar match, vilket pappa tycker att jag inte skulle gilla, för då blir det större bud lagda på honom i sommar, men jag vet att han stannar i Arsenal iår, för att han är en GUNNER!!

Jag har inte skrivit nått från sommaren, men det kommer så småningom, men en nyhet som jag borde lägga in är att efter en halvtimme spelad när Spanien slog Azerbaijan med 6-0, så blev Fabregas brutalt tacklad, han fick en huvudskada som blödde rejält, och fick sy ett antal stygn, och det var inte den bästa skolavslutning jag har upplevt, men jag fick reda på dagen efter att det inte var någon fara med honom , så jag kunde pusta ut (:

Alla Mål ;;

No comments:

Post a Comment